חושש לקרוא דרשה לבר מצווה ? (יש פתרון!)

" תו תו תודה רבה ל____ היקרים שהגיעו….לחוג ,סליחה לחגוג עימי /איתי, טקס ____מצווה "

אם כך, הבן שלך יקרא את הדרשה שלו לבר מצווה, רוב הסיכויים שהקהל יאבד אותו איפשהו במילים הראשונות , עכשיו זו לא אשמתו !
זו לא אשמתו ! זו לא אשמתו !

גם בנאדם בן 30 ובן 40 שתעמיד אותו פעם ראשונה בחייו מול קהליכול לקבל פיק ברכיים לרעוד ולגמגם,יותר זה , אנשים עם סופר בטחון (וראיתי את זה הרבה בעולם שאני בא ממנו-הסטנדאפ) אנשים עם סופר בטחון עצמי , מחוץ לבמה ,דווקא אלו -החוצפנים יותר , היהירים יותר,הם אלו שנשברים הכי מהר !כי מגיעים לפעמים לרגע האמת -לעמוד מול קהל – ודווקא בגלל שהם מלאי בטחון ברגע הזה, קצת לחץ ומתח וזה מערער להם ומוריד להם את הביטחון לגמרי ויכול לקחת אותם אחורה, ולהוריד להם את הבטחון גם בחיים !

מה לעשות שהילד חושש לקרוא דרשה לבר מצווה באירוע ?

 להבין שזה טבעי – מדובר בהופעה מול קהל אם אני אומר לך שהיום בערב אתה צריך לעמוד מול 100 איש ולדבר -תרגיש עם זה נוח ? אני מניח שלא – אותו דבר חתן בר המצווה, זה שזה האירוע שלו וזה "בר מצווה" וזה מנהג מקובל במסורת היהודית- עדיין לא מכין אותו לעמוד מול קהל …

 הכנה להופעה מול קהל !

 2 חלקים : פסיכולוגית ופרקטית .

הכנה פסיכולוגית :

 קודם כל חשוב מאוד לראות את המקום שידע איפה הולך להיות האירוע ,

איפה הוא הולך להקריא את הדרשה , יש משהו מאוד מרגיע בתת מודע שלנו 
שאנחנו יודעים לקראת מה אנחנו הולכים -כמה שנרד ונדייק יותר בפרטים ככה פחות יהיו לנו חששות !

 חשוב שהטקסט יהיה אטרקטיבי – לא רק ברמה שהקהל יקשיב לו יותר וירצה לשמוע,

אלא שלחתן בר המצווה עצמו יהיה בטחון בטקסט במילים שישאירו איזשהו אפקט על הקהל שהדרשה שאתם כותבים תהיה דרשה לבר מצווה משעשעת / מרגשת / עמוקה -אבל פשוט בשום פנים שלא תהיה בנאלית ופשוטה -כי זה ישעמם את הקהל .
(לפרטים נוספים לחצו על הקישור בכחול ). 

רמה פרקטית –
לא ללמוד את הטקסט בע"פ !!

אין מצב בעולם גם שאני או שחר חסון, או אדיר מילר נזכור טקסט של 5 דק' ומעלה בהופעה חד פעמית -אין מצב ! בטח לא ילד בן 13 באירוע לכבודו, שהוא עומד פעם ראשונה מול קהל !    פשוט לקרוא מהדף !!

גם אנוכי וגם שחר חסון ואדיר מילר -טקסט חדש של חצי עמוד הם זוכרים, כי הם שיננו אותו 17 פעם בבית והם זוכרים שעה של מופע -כי לקח להם לבנות אותו בערך 6-7 שנים !!!

בהופעה יחידה לבר מצווה בטח בהופעה חד פעמית אין סיכוי בעולם שהילד שלך יזכור להקריא את הטקסט של יותר מחצי עמ' בע"פ , ואם כן הוא בטח לא יציג את הטקסט בדרך מגרה מספיק אלא יתעסק בלזכור את השורות ! לקרוא מהדף !!

 רמה פרקטית : חזרות -מה שיותר חזרות יותר טוב אבל לא בע"פ בקול !! לחזור פעם ועוד פעם ועד פעם אבל ללמוד מטעויות – כוונה – אחרי שאתה קורא את הטקסט פעם ראשונה -אתה מרגיש איפה הטעויות שלך ואיפה אתה צריך להשתפר לא להשאיר אותם כך  אלא לתקן במקום ואז לקרוא ! 

 יאללה חברים לעבודה ! 
ושיהיה אירוע מוצלח ושמח !

ירוניס
סטנדאפיסט המתמחה בכתיבת מופעי סטנדאפ לילדי בר מצווה 
הכוללת הכנה מקצועית של חתן הבר מצווה להופעה מול קהל. 
לפרטים נוספים-  לחצו כאן. 

דרשה קצרה או ארוכה ?

מופע סטנד אפ לבר מצווה